fbpx

Derfor skal du markedsføre dig via. Google Ads!

Google Ads

Google Ads er guld værd for din forretning.
Hvis jeg fortæller dig, at der i sekundet foretages over 40.000 søgninger på Google på verdensplan, hvilket svarer til over 3,5 milliarder om dagen, belyser det fint at Google er verdens største søgemaskine. Vildt, ikke?

Men, hvis du ikke er i toppen på side 1, bliver du så overhovedet relevant for din målgruppe?
Svaret er nej, for hvor mange tjekker ærligt side 2 på Google?

Hvad er Google Ads?

Google Ads er et online annonceringsprogram, som giver dig mulighed for at oprette online annoncer, som figurerer rundt på diverse websites og på Google selv.
Der kan forekomme forskellige typer af annoncer, også kaldet ads, som du kan læse om længere nede i dette blogindlæg.

Hvad koster Google Ads?

Google Ads er så smart, at det faktisk først koster dig noget, når en person har søgt på et specifikt søgeord eller har en søgeadfærd der henviser dem til en service eller et produkt, som du leverer og trykker på din annonce!
Derfor koster det dig ikke noget at ligge i toppen af Google, men først når den søgende person aktivt har trykket på din annonce.
Dette øger effektiviteten og målretter synligheden til målgruppen som aktivt har været inde at søge på noget, som du tilbyder.

Lad os antage, at du sælger sofaborde. En forbruger søger på ‘sofaborde IKEA’.
Denne person er altså ikke interesseret i at modtage dine annoncer, da forbrugeren specifikt er ude efter at se sofaborde fra IKEA. Her kan man via. Google Ads tilføje ‘sofaborde IKEA’ som et negativt søgeord, så du ikke bruger unødvendige penge på, at nogle ved en fejl klikker på din annonce, som egentligt ikke har relevans for dem. 

Nogle søgeord har også en højere klikpris end andre. ‘El-cykler’ har f.eks. en højere klikpris end ‘hundeslæder’. Dette kommer an på hvor mange der søger på det specifikke ord, som afgør prisen på søgeordet.

Så, Google Ads har ikke altså ikke en fastpris, men kan variere meget, alt efter hvor mange der klikker på dine annoncer og hvad prisen er på det/de valgte søgeord.

Hvordan kan Google Ads komme dig til gode?

Google har mange typer ads til forskellige markedsføringstiltag, som du kan drage nytte af!

D I S P L A Y   A D S

Display Ads er annoncer som kommer ud på diverse websites. Du har helt sikkert været på BT eller Ekstra Bladet, hvor du bliver bombarderet med annoncer. Display Ads er egentligt bannerreklamer, som forekommer i mange forskellige størrelser. Display Ads kan komme dig til gode på den måde, at du har mulighed for at lave disse bannere, som kan have forskellige budskaber. Det er dig der bestemmer, hvad de skal bruges til. Ønsker du mere trafik til din hjemmeside, laver du måske et banner, som har CTA-knappen “Besøg vores side”, eller vil du blot have flere salg, kan CTA-knappen lyde på “Køb her”. Der er mange muligheder med display ads, som er enormt effektive.

S H O P P I N G   K A M P A G N E R

Shopping kampagner kan komme din forretning til gode med dens funktioner. Du har måske et ønske om at købe en helt ny hvid skjorte. Her søger du på Google “ny hvid skjorte”. Her har shopping kampagnerne ‘stjålet’ data fra din hjemmeside, hvor så den viser et lille fint billede af den søgte nye hvide skjorter. Her vil prisen på skjorten fremgå, hvilket mærke skjorten er fra og hvilken website information kommer indefra. Det er super relevant, og gør købsrejsen for forbrugeren meget lettere, da de via. linket direkte kan tilgå den specifikke skjorte, som de har trykket på.
Derfor er shopping kampagner super gode, og gør købsprocessen meget nemmere for kunden, da de hurtigt kan foretage købet. 

S E A R C H   K A M P A G N E R

Search kampagner anvendes ved at der tilføjes relevante søgeord for din service- eller dit produkt, hvor så dit website kommer øverst på 1. side af Google. Dette er en kæmpe fordel, for dig, og skaber en markant højere konverteringsrate.
Som du kunne læse længere oppe, så er det ikke relevant for dig at tilføje alle søgeord, da du betaler pr. klik på dine annoncer. Search kampagner kan komme dig til gode, da du kan komme i toppen af Google, via. relevante tekstannoncer, hvor dit søgeord fremgår. Searchkampagnerne er velegnet til at skabe trafik, skabe mersalg og at gøre din forretning relevant for forbrugeren gennem Google.

V I D E O   A D S

Her får du mulighed for at blive vist på Youtube og andre relevante hjemmesider. Video Ads kan give meget information på kort tid, hvor du selv kan bestemme hvilken retning du vil styre brugeren i. Her er det vigtigt, at du laver god content, så du fanger forbrugerens interesse, og ikke blot bliver en ‘irriterende annonce’, som man bare venter på at kunne ‘skip’. Gode Video Ads kan komme dig til gode, da du kan gøre forbrugeren opmærksom på dit brand, øge salget eller skaffe dig en plads i ‘top of mind’ hos forbrugeren, så når de står og mangler hvad du tilbyder, så bliver det dit brand som er relevant.

Har du læst vores indlæg omkring hvorfor du skal markedsføre dig med Facebook Ads?