fbpx

Vækst din virksomhed gennem

E-mail marketing

Hvad er e-mail marketing?

E-mail marketing er en af ældste former for digital markedsføring som har eksisteret i mange år – og mange har troet det ville uddø. Virksomheder sender e-mails til en liste af personer som har sagt “ja tak” til at modtage nyhedsbreve. De fleste på listen er personer som har en vis interesse i virksomheden eller bare vil modtage tilbud og nyheder. 

Med e-mail marketing kan du skabe tillid, salg, kundeloyalitet, kendskab og engagement omkring dit brand og dine produkter. E-mails kan både være de traditionelle nyhedsbreve som bruges i forbindelse med nyheder, salg eller produktlanceringer eller du kan bygge et e-mail flow.

Med et e-mail automation flow sender man e-mail flows ud til dine lister du har indsamlet. E-mail flows kan du selv bygge op således at kunden får en e-mail efter de har foretaget sig en bestemt handling. Lad os sige en potentiel kunde er inde på din hjemmeside – tilføjer en vare til kurven – skriver alle oplysningerne ind – men lukker fanen efter. Her kan du have en e-mail liste til “forladt kurv” hvor du sender en opfølgende e-mail til dem som har efterladt varer i kurven. Det kan være personen glemte det, og da de blev mindet om det – foretager de sig et køb. Afhængigt af om de køber eller ej, kan man bygge videre på det flow og sende opfølgende e-mails ud til dem.

Webmovers logo sidelæns
Ikon til hjemmeside
e-mail marketing

Sådan arbejder vi med

Sådan arbejder vi med 

E-mail marketing er super effektivt når dit mål er at holde kontakten og skabe mersalg. Der findes flere former for mails, og vi vælger den type som matcher din virksomheds mål.

Ikon til hjemmeside
Webmovers e bog

Download vores gratis e-bog

Få 7 konkrete tips til hvordan du kan fordoble din konverteringsrate. Helt gratis. Lige i din inbox.

Mange virksomheder undervurderer desværre konverteringsraten på ens hjemmeside. De fokuserer meget på deres ROAS/POAS i annonceringen, men glemmer hele fundamentet for annonceringen; nemlig ens hjemmeside og konverteringsraten på denne.

Få tilsendt vores gratis e-bog, og fiks de lavthængende frugter allerede i dag.

Webmovers logo sidelæns
Ikon til hjemmeside

Tips til at skrive gode e-mails

Når det kommer til tekstforfatningen af e-mails, er der mange bud på hvad der fungerer. Det afhænger også af hvad målet af, hvad du sælger og hvordan du vil have dit budskab ud til dine kunder. Men du kan gøre følgende:

PROCESSEN

Sådan arbejder vi med e-mail marketing

Gennem e-mail marketing, sørger vi for at øge kundens livstidsværdi, i form af at sende personlige mails. 

Første skridt
I den første fase af samarbejdet stræber vi os på, at skabe et overblik over jeres fulde e-mail marketing potentiale. Sammen udarbejder vi en strategi efter om i ønsker at have fokus på direkte salg, øge engagementet med jeres kunder, skabe kundeloyalitet eller noget helt fjerde. Vi prøver så vidt muligt at skabe en strategi som matcher jeres mål. Hvis I allerede har prøvet e-mail marketing, vil vi gerne lave en gennemgang af jeres nuværende performance, samt hvilke områder der burde optimeres på for at finde ud af om det er skalerbart.
Anden skridt
Vi opsætter en automation i form af et flow og laver et e-mail flow. Her designer vi flowet og de e-mails der skal sendes ud, så dine ønsker opfyldes. Før dette er muligt foretager vi segmentering af jeres kunders købsadfærd, for bedst muligt at leadgenerere de nye tilmeldinger til jeres nyhedsbrev. Her gør vi bl.a. brugen af relevante og effektive CTA’er (Call to actions), samt triggers appelleret til målgruppens følelser for at skabe en jordnær kommunikation.
Tredje skridt
Vi holder hele tiden fingeren på pulsen, og holder øje med hvad der fungerer, og hvad der måske fungerer mindre godt. Efter lidt tid, hvor flowet har kørt, afholder vi et opfølgningsmøde med dig, så vi kan evaluere på de mål og ønsker der er opsat og evt. sætte nye mål i samarbejde med dig.

Hvorfor e-mail marketing?

E-mail marketing er den kanal hvor du med størst sandsynlighed kan få dit budskab ud til dem der er tilmeldt din e-mail liste.

Med e-mail marketing kan du opnå en højere ROI (return on investment) end på de andre platforme. Det betyder at du får dine penge mange gange igen og hvis du også har gang i andre platforme kan du opnå en overordnet højere ROI på tværs af alle kanaler.

Dine e-mails bliver heller ikke druknet i alt andet reklame, da dine brugere selv bestemmer om de vil åbne mailen. Hvis en potentiel kunde vælger at åbne mailen, har du deres fulde opmærksomhed indtil de enten gør det der står i mailen, eller går videre til næste mail. Nogle vender også tilbage eller gemmer den til senere. Du kan med fordel også sende dem en opfølgende mail, et par dage senere for at minde dem om tilbuddet, rabatkoden eller nyhederne der stod i mailen.

Du har også gode muligheder for at måle på resultaterne af de mails du sender ud. Du kan gå i dybden med analyser, finde ud af hvornår, hvem og hvor en potentiel kunde har åbnet din mail. På den måde kan du teste forskellige typer mails, evaluere på den data du indsamler og opbygge endnu bedre mails.

 

Webmovers logo sidelæns
Ikon til hjemmeside
frederik og emil e-mail marketing

E-mail marketing opbygning

Der er flere processer som vi arbejder med når vi skal opbygge din e-mail marketing. Vi kan indsamle e-mails, dele dem om i lister og sende e-mail flows ud til alle dem som er tilmeldt. På den måde kan vi selv holde styr på hvilke e-mails vi sender ud, og kan tilpasse dem efter om åbningsraten er høj eller lav.

e-mail marketing (buur og ana)

Du er i godt selskab

Blot et lille udpluk af nuværende og tidligere kunder vi arbejder sammen med. Skal du med?

estate
Shouter
CleanWise
arturel
party-in-a-box
Bonnesikring
milleoglykke
Roadsurfing
+pension
limitless
Boxstation
mollerup-gods
Webshopskolen
Egear

Du er i godt selskab

Blot et lille udpluk af nuværende og tidligere kunder vi arbejder sammen med. Skal du med?