5 gode grunde til at annoncere på Google

5 gode grunde til at annoncere på Google

5 gode grunde til at annoncere på Google

Google er den mest benyttede søgemaskine i verden. I Danmark foregår 95% af alle søgninger over netop Google.
Forbrugere søger efter produkter og ydelser på Google hele tiden, og der er ingen bedre vej til hurtige resultater og salg end at benytte sig af Google AdWords.
Vi har i dette blogindlæg samlet 5 grunde til at benytte sig af Google AdWords. Blogindlægget er for begyndere – er du interesseret i mere komplekse spørgsmål og svar, så kontakt os her.
Har du aldrig hørt om Google AdWords kan du læse mere her.

“Google AdWords er Googles program til onlineannoncering. I AdWords kan du oprette onlineannoncer for at nå ud til folk på lige præcis det tidspunkt, hvor de er interesseret i de produkter og tjenester, som du tilbyder.”

1. Antallet af søgninger på Google

Som sagt er Google verdens største søgemaskine hvor de i Danmark har en markedsandel på 95%. Søger man efter et produkt; googler man det. Søger man svar på et spørgsmål; googler man det. Google er internetbrugernes fortrukne søgemaskine.

Google har på verdensplan 40.000 søgninger i sekundet – Og kan du hjælpe forbrugeren med at finde svar på det søgte spørgsmål eller levere den søgte ydelse/produkt, og du endda benytter Google AdWords, vælger de dig i de fleste tilfælde fremfor din konkurrent.

2. Segmentering og målretning

Der er utallige muligheder i Google AdWords. Lad os starte med at tage udgangspunkt i en lokal frisørsalon i Aarhus. At byde på søgeordet “frisør” vil ikke give meget mening, da folk fra København ikke kører til Aarhus, for at blive klippet.
At byde på søgeordet “frisør” og samtidig målrette annoncer efter personer i Aarhus, vil gøre søgeordet effektivt og billigere end den brede målretning. Det er muligt at segmentere og målrette efter næsten alt og alle.

Har du fået besøget men personen ikke har ført til en konvertering, er det ekstremt effektivt at benytte sig af remarketing annoncer, for at fastholde din autoritet, seriøsitet og at du faktisk har det forbrugeren søger.

3. Alle budgetter kan være med – og alt kan måles (!)

Nogle søgeord kan være meget dyre, men de fleste søgeord koster ikke alverden. Især ikke hvis du har en lokal frisørsalon. For eksempel har vi en kunde som i gennemsnit betaler 25 kr,- pr. online bestilling hun opnår gennem Google AdWords – Taget i betragtning at en ny kunde køber for 350-2.500 kr,- er det givet meget godt ud.

Med Google AdWords bestemmer du 100% selv hvad dit månedlige budget er. Google fakturerer dig aldrig for mere end dit månedlige budget.

Og bedst af alt kan du altid måle på alt; hvad koster en ny kunde, hvad er min ROI (return on investment), hvad er min ROAS (return on ad spend), hvor mange nye besøgende får jeg – og meget mere. Du kan faktisk måle alt.
Hvis du vil måle på værdien af de annoncekroner du bruger, skal der opsættes konverteringssporing som fx kan bestå af:

Opkaldssporing (Google call-tracking) – Måler hver gang en potentiel kunde ringer til dig, via en annonce
Hændelser fra din hjemmeside – Måler køb, tilmeldinger til nyhedsbreve eller anden interaktion som skaber værdi for dig
App-downloads – Måler hver gang en annonce fører til et app-download
Det kan være teknisk at opsætte konverteringssporing, og det er vigtigt det gøres rigtigt – Søg hellere professionel hjælp, hvis du ikke er helt tryg ved det.

4. Pull i stedet for push markedsføring

Det giver egentlig sig selv. Forbrugerne søger efter det du tilbyder, og du opfylder deres behov gennem dine annoncer. Forbrugerne ser derfor dine annoncer som en slags service i stedet for støj, som vi kender fra Facebook.
Det har alle dage været mere vanskeligt at tiltrække kunder gennem push markedsføring, og af den korte og meget simple grund er Google ekstremt effektivt.

Når folk surfer på Facebook vil de ikke se annoncer – men når de søger efter svar på Google, løser du deres problemer.

5. Hurtigere resultater end SEO

Det kan tage meget lang tid at opnå organiske resultater via SEO arbejde. Bag alle store hjemmesider er der et kæmpe SEO arbejde og backlinks er en af de vigtigste SEO-faktorer – men det er ikke resultater man får fra dag til anden.

Med Google AdWords kan du få resultater fra dag til anden. Du kan komme på forreste side og endda over alle organiske søgeresultater.

Organiske søgninger er gratis og ekstremt værdifulde, men Google AdWords kan booste din forretning hurtigt og meget effektivt.

Du burde sidde tilbage med spørgsmålet “hvorfor burde jeg ikke bruge Google AdWords?”.
Har det vakt din interesse, er du velkommen til at kontakte os på kontakt@webmovers.dk eller 50 70 57 12 til en uforpligtende snak omkring mulighederne inden for dit forretningsområde.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *