Facebook er verdens største sociale medie, med over 2,2 milliarder brugere på verdensplan. Mange virksomheder benytter Facebook som ‘push-strategien’, altså at virksomhedens service/produkter kommer ud til målgruppen på deres Facebook-feed og derefter nemt kan eksekverer. Det er i dag blevet utroligt nemt at få trafik til din hjemmeside, igennem Facebook annoncering. Dog er det noget vanskeligere at skaffe kvalificeret trakfik i form af bløde og hårde konverteringer.
Få forståelse for Facebook annoncering
En Facebook Ad eller Facebook annoncering er betalte annoncer, som kun virksomheder og enkeltpersoner får muligheden for at benytte. Der er tale om de annoncer vi ser der bliver flettet ind på Facebook mellem øvrige opslag. Dette kan integreres i både videoer, stories og forskellige feeds. Ligeledes er det gennem Facebook Ads man kan annoncere via platformen, Instagram. Helt simpelt, så kan virksomheder benytte sig af Facebooks data af brugeroplysninger til at målrette deres annoncer til en specifik demografi og målgruppe.
Hvad koster Facebook Ads?
Du betaler for pr. tusind visning, og derfor er det så vigtigt, at I som virksomhed har styr på Jeres målgruppe, så Jeres annoncer ikke blive vist til en masse der ikke er relevante for Jeres brand! Så jo bredere målgruppe, jo dyrere vil det være. Ligeledes er der mange faktorer som har betydning for om din annonce performer godt. Har du det rette produkt/service? Har du gjort dit website attraktivt? tilbyder du den rette pris ift. produktet/servicen? Dette er blot enkelte faktorer, som påvirker annonce kvaliteten. Derfor er det essentielt, at starte ud med et lavt budget for at afteste hvad der virker og hvad der ikke gør. Det er en kunst i sig selv at lave gode annonceringer på Facebook, derfor er det ofte en bedre forretning at få en ekstern konsulent eller marketing bureau til at varetage disse. Hos Webmovers kan vi garantere dig eksponeringer og samtidig ramme dine potentielle kunder gennem Facebook annoncering.
Hvorfor vælge Facebook?
Facebook er, som tidligere nævn, det største sociale medie, hvor du som virksomhed har rig mulighed for at skubbe annoncer ud til købeklare brugere, samt skabe brand awareness omkring dit brand. Gennem Facebook Ads er det nemt at finde din målgruppe. Her kan du specifikt vælge den demografi og adfærd, som er relevant for dit brand!
Facebook Ads er også så smart, at det kan have flere funktioner, baseret på den type ads du sender ud. Ønsker du at skabe mere ‘awareness’ omkring dit brand, så laves en type af annoncer, kontra hvis der ønskes at skaffe flere leads og konverteringer, så udarbejdes en anden type af annoncer. Det afhænger af hvilket specifikke formål DU har med din annoncering og det er helt op til dig selv!
Fordele ved at benytte Facebook Ads:
- Mulighed for at eksponere til rigtig mange mennesker.
- God mulighed for at øge salget og skabe mange leads.
- Få meget trafik på din hjemmeside.
- Opererer med push-strategien, som gør at DU viser DINE ting til målgruppen.
Har du læst vores indlæg omkring hvorfor du skal markedsføre dig med Google Ads?