Google Ads har mange forskellige funktioner, som du kan læse mere om her, men i dette blogindlæg fokuseres der på displayannoncer og bannerstørrelser.
Der findes mange displayannoncer, som du helt sikkert er stødt på, på alverdens websites. Disse annoncer er forskellige displays, med de helt nøjagtige bannerstørrelser, for ellers var de ikke blevet vist. Displayannoncer er sindsygt gode til at skabe opmærksomhed og at øge salget, og for at komme så bredt ud som muligt, er det vigtigt at dine bannere er de korrekte størrelser.
Hvad er displayannoncer?
Googles forklaring på en displaykampagne lyder som følgende: “Displaykampagner viser visuelt fængende annoncer på Google Displaynetværk. Displaynetværk hjælper dig med at nå ud til personer, når de gennemser millioner af websites, apps og Googles ejendomme (f.eks. YouTube og Gmail).”
Så med displayannoncer har du mulighed for at nå rigtig bredt ud og ‘trigge’ forbrugeren.
Fordele ved displayannoncer:
Ram bredt
Via. displaykampagnen kan du nå ud til potentielle kunder på diverse website, som enten har vist interesse for din virksomhed eller har en adfærd som minder om den primære målgruppe. Så, i stedet for kun at blive vist på en Google søgning, bliver dine bannere nu vist på mange sites og øger rækkevidden.
Opbyg kampagnen til dine mål
Med displayannoncer, har du mulighed for selv at bestemme hvad der skal vises eller fortælles, så længe det ikke strider mod Googles politikker. Dette betyder også, at du selv kan designe dem. Hvis du f.eks. ønsker at promovere dit brand, så laves annoncerne specifik til dette, mens der laves en anden type hvis målsætning er øget salg.
Overblik over de korrekte bannerstørrelser
For at komme så bredt ud som muligt, anbefaler vi, at alle bannerestørrelserne bruges.
Medium Rectangle – 300 px x 250 px
Large Rectangle – 336 px x 280 px
Small Square – 200 px x 200 px
Square – 250 px x 250 px
Mobile – 320 px x 50 px
Large Mobile – 320 px x 100 px
Fat Skyscraper – 240 px x 400 px
Small Fat Skyscraper – 250 px x 360 px
Mobile Custom – 300 px x 50 px
Main Banner – 468 px x 60 px
Portrait – 300 px x 1050 px
Half Page – 300 px x 600 px
Wide Skyscraper – 160 px x 600 px
Skyscraper – 120 px x 600 px
Netboard – 580 px x 400 px
Top Banner – 930 px x 180 px
Panorama – 980 px x 120 px
Leaderboard – 728 px x 90 px
Large Leaderboard – 970 px x 90 px
Billboard – 970 px x 250 px
Yderligere krav til Googles displayannoncer
Kravene er selvfølgelig, at de opfylder overstående størrelser, men også at formater de skal downloads i er:
PNG, ZIP, JPG, PNG, SWF eller SWF og max. størrelse er 150 kb (kilobits)
Hvis bannere dog er med animation, så kan formatet kun være GIF, men stadig med en max. størrelse 150 kb.
Har du læst vores indlæg alt du skal vide om Google Ads?