Vækst din virksomhed gennem
Influencer marketing
- Specialer
- Influencer marketing
Influencer marketing - hvad er det?
På det seneste er influencer marketing kun blevet større. Når du promoverer et produkt eller brand gennem indflydelsesrige personer med mange følgere på sociale medier – kaldes det influencer marketing.
Du bruger en rollemodel, influent, ambassadør, kendis – til at vise dine produkter og tale godt om dem. Influenceren kan betales på flere måder, herunder kommision, honorar, gaver i form af produkter eller noget helt andet.
Når du vælger Influencer Marketing som en del af din aftale med os, betyder det at vi tager os af at finde de rigtige influencere, kommunikation, opfølgning og alt det kedelige der hører til.
Vi har efterhånden arbejdet en del med influencere og vi har filer med dem vi har haft gode erfaringer med så allerede der kan vi spare tid. Det er ikke alle influencere der er lige gode, og mange af dem er bare ude på at modtage gratis produkter og dem er vi ikke interesseret i.
Med influencer marketing får du
Der er mange fordele ved at arbejde med influencer marketing og en af dem er at dit brand når ud til mange flere personer end det du selv ville have opnået. Grunden til dette er at hvis du vælger en influencer med mange følgere, bliver dit brand eksponeret både hos influencerens følgere, men også deres følgeres følgere osv. Det sker fordi en influencer er en rollemodel for mange af deres følgere, og alt hvad de gør – skal følgerne også gøre.
- Skarpere indhold
- Bedre forståelse af målgruppen
- Autentiske og troværdige følgere
- Større engagement hos dine følgere
Hvad koster en influencer?
Prisen på et samarbejde med en influencer afhænger af antal følgere de har og om de er, micro macro eller maga influencere, hvilke produkter skal promoveres, og hvilke krav man har til influenceren. Vi har arbejdet med influencere som skulle have alt mellem 1000,- til 25.000 kr.
- Micro influencere
- Macro influencere
- Mega influencere
Sådan her arbejder vi med influencer marketing
Med de rigtige influencere kan dine produkter og dit brand nå ud til flere personer end hvis du selv havde promoveret for produkter.
Første skridt
Anden skridt
Tredje skridt
Hvilken type influencer?
Der er forskel på, hvor mange følgere influencerne har og der findes micro, macro, mega og celebrity influencere.
Micro influencere har mellem 5000 og 10.000 følgere, nogle har også under 5000 følgere. En mikro influencer er typisk en som ikke nødvendigvis lever af at være influencer, hvilket gør at de er billigere at arbejde med.
Macro influencere har mellem 10.000 og 50.000 følgere. De influencere lever oftest af betalt samarbejde med forskellige brands og det er deres fuldtidsjob. Typisk er makro influencere rigtige gode til at dele deres interesser og passioner med deres følgere, og opnår meget troværdighed derigennem.
Mega influencere har over 50.000 følgere og de er typisk kendte fra andre sammenhænge såsom tv, skuespiller, modeller osv. De når ud til rigtige mange mennesker, blot på en enkel story eller et billede. De er også mindre personligt engageret hos deres følgere da de oftest ikke har tid til at interagere med følgerne (svare dm’s, lave spørgerunder, svare på kommentarer osv).
Celebrity influencere siger sig selv og de er kendte stjerner, som mange mennesker ved hvem de er. De har oftest mere end 1 million følgere og de får mange kommentarer og likes på deres billeder. De er også rigtig dyre, så der skal mange overvejelser før man vælger at arbejde med en celebrity influencer.
Hvem er den rigtige influencer at vælge?
Desværre er der ikke et konkret svar på dette da det afhænger af forskellige faktorer såsom hvad er marketingbudget er, jeres brand, produkter i vil have promoveret og jeres mål med kampagnen.
Hvis i starter ud med et mindre budget, kan i med fordel vælge forskellige micro influencerere da de oftest kun kræver små beløb eller kun produktet tilsendt. Det giver selvfølgelig ikke ligeså meget som en større influencer, men i får skabt awareness om jeres brand hos jeres målgruppe.
Derimod hvis i er et større brand med et større budget og skal lancere et nyt produkt – kunne det være en god ide at bruge en stor indflydelsesrig influencer for at komme ud til flest mulige på en gang.
En god ide er at sætte jer mål for hvad i vil have ud af en influencer kampagne og give influencerne nogle krav til hvad de kan og ikke kan. Her skal man også passe på med at sætte for mange krav, for så får influenceren ikke lov til at gøre det på deres måde – som er det der virker troværdigt.
Vigtige faktorer at kigge efter ved en influencer
Når du skal vælge den rigtige influencer, kan du med fordel kigge efter de forskellige parametre som kan være med til at afgøre om influenceren er en god samarbejdspartner.
- Antal eksponeringer
- Hvor deres følgere kommer fra
- Alderen på deres følgere
- Hvor aktive de er
Du er i godt selskab
Blot et lille udpluk af nuværende og tidligere kunder vi arbejder sammen med. Skal du med?
Du er i godt selskab
Blot et lille udpluk af nuværende og tidligere kunder vi arbejder sammen med. Skal du med?